söndag 31 maj 2015

Uteplats No: 2

På baksidan av vårt hus, har vi en jättetrevlig berså. Problemet har dock varit att vi inte utnyttjat denna lilla oas, eftersom den varit bevuxen med gräs..eller rättare sagt mossa

...tjock! mossmatta. Kan ju i och för sig vara fint, men väldig opraktiskt ur flera aspekter, det är svårklippt och man tröttnar ganska snart på att lyfta trädgårdsmöbler fram och tillbaka och det har då helt enkelt blivit en "glömd" plats.
Fick ett anfall av grävar lust ( vilket min son tycker kan liknas vi någon "drog-beroende-åkomma" :)) och bestämde mig för att göra denna mossmatta till ett ställe men gärna vill vistas på.
Lägger upp lite bilder på för och efter och måste erkänna att det faktiskt blev, så bra som hoppats.


Innan jag sätter spaden i gräsmattan.

Det är som att lägga ett pussel..tar lite tid, men det är roligt jobb.

Första delen färdig, och har satt upp en liten spaljeé av gamla gärdsgårds störar.

Kiera inviger den nylagda uteplatsen och jag tror att den fick godlänt!!
På störarna kommer det så småningom att slingra guldhumle.
Kinnekulle kalksten, där jag har lagt natursten runt om samt i mellan.
det skapar liv i ytan och ger lite kontrast.



Sista biten gräsmatta mot perenna rabatten klar.
Stora kalkstensblock och gårdsgrus.
Nöjd!! Nu väntar jag bara på att Klematisen och
Hounungsrosen skall invadera spaljeén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar