lördag 2 april 2016

" Vakna nu ur din Törnrosasömn...."


Städat ur och vänt jorden i köksträdgården idag.
Som man längtar efter att se odlingsbingar fyllda till
bristningsgränsen med godsaker.
Späda skott av sallad, lök och rädisa..
Svartkål.. DET längtar jag verkligen efter just nu.
fastän det inte var alltför längesedan jag skördade de sista.

Fräst svartkål med nyskördade vaxbönor, lite rostade pinjenötter, fetaost
och en allderes extra fin olivolja.
Jag lyxar gärna med Sannas Olivolja, för den tycker jag är mycket god!

Städade bingar och sopade gångar.
Nu väntar vi bara på att solen strålar skall väcka
upp livet ur Törnrosasömnen.

Snart ser det ut så här...

För att sedan övergå till en frodig djungel
av godsaker..


Krispiga, lite pepprig i smaken..
Åhh så ljuvligt gott.

Mitt lilla basilikaväxthus hoppas jag kommer
att digna av olika sorters basilika,
även i sommar.
Visste ni att " Basilika" är en annan benämning på
en kyrkobyggnad!
Min  lilla har två " torn".
Nåja, mer takkupor, men ändå!!

Må gott alla Vänner!
Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar