onsdag 19 augusti 2015

" Drömmar blir verklighet "

Ibland!!
 Så sker det små mirakel i livet. När alla bitar faller på plats och drömmarna tillåts bli verklighet. Fast nog är det lite så att man , för att komma dithän, måste våga kasta sig ut i det "stora blå", släppa taget, våga ta steget, trotsa lite..
Jag har nu äntligen gjort det..igen!!.. måste jag väl tillägga, då jag även tidigare i livet, brutit upp, för att testa vingarnas bärkraft..på drömmarna. Det har gått bra och jag hoppas att trenden håller i sig.
Jag har börjat min utbildning till Diplomerad Trädgårdsarkitekt / Kreatör!!
Detta är något jag har funderat på och önskat länge. Redan 2006 kom jag in på Dacapo i Mariestad och läste Trädgårdens Hantverk och Design i lite över ett år, men fick avbryta mina studier av familjerelaterade skäl, som tyvärr gjorde att jag i det läget inte orkade allt på samma gång. Det jag ändå fick med mig, samt de år jag arbetat med trädgård, som trädgårdsmäster lärling, samt jobbet och nöjet med egna trädgårdar, har ändå givit mig mycket kunskap, som jag nu tar med mig in i min nya fas och utbildning.
 Då jag jobbat mycket med färg-form-design i mitt yrke som keramiker/konstnär/kreatör, så känns det naturligt att välja den vägen med min utbildning. Trädgårdsdesigner / Kreatör!!!..Så nu mina vänner har jag ca 1 1/2 studier framför mig och sen....:) Kommer jag att starta upp mitt företag igen, för att erbjuda min kunskap och hjälp till de som önskar.
 Det gäller att hålla kvar drömmen, även om man stöter på patrull ibland!!

Håll Era drömmar verkliga och våga släppa taget !!
 
Kram på er & ha en fin kväll!!

4 kommentarer:

  1. Det är krut i dig,lycka till med din utbildning.
    Bra berättat
    Hälsningar från Renate

    SvaraRadera
  2. Spännande! Jag har också nyligen börjat på utbildning till trädgårdsarkitekt och håller med dig, "drömmar blir verklighet" :)) Känns underbart! Lycka till! Hälsningar Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Victoria!! Och lycka till med dina studier!! :)

      Radera