måndag 11 april 2016

" Trädgård i en annan form "


Jag skrev i min presentation att bloggen kommer att handla om sådant
som får mitt hjärta att klappa lite extra.
Trädgård, hantverk, konst, mat och lite till..tror jag.
På lediga stunder och de är inte många på dygnet kan jag lova er, försöker jag hitta
tid till att måla lite.
Jag jobbar med lite olika tekniker, beroende på vad det är jag skall måla
och viket humör jag är på.
Tekniker som akvarell, akryl samt mixed media, som  är också väldigt kul att
jobba med, är de som jag använder flitigast.
Dessa miniatyr målningar är akvarell och storleken är oftast runt 3-6 cm!!
När jag målar med akryl, så gillar jag stora format och motiven är oftast
abstrakta eller spirituell /intuitiv konst.




De flesta mäter bara några cm i höjd och längd!
Jag gillar att måla miniatyr i akvarell!!
I kommande inlägg kommer jag att visa prov på lite andra tekniker
och typer av målningar, som jag gillar.

Ha en fortsatt fin kväll mina vänner!
Kram på Er!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar