måndag 2 maj 2016

" När drömmen flyger högt upp.. "

Ibland när livet spinner på lite i fortaste laget. När man har lite för
många projekt och åtagande på gång samtidigt och det är svårt att prioritera bort något.
När man har gjort listor, för att vara säker på att ingenting glöms bort...
När man....
glömmer bort att stanna upp ett ögonblick, dra ett djupt andetag
och bara vara...

Det är i de stunderna jag skulle önska att jag hade ett eget litet hemligt
ställe uppe i ett träd.
Där skulle jag ta ett djupt andetag och lyssna till fåglarna som
bor på samma gren som jag.
Jag skulle vaggas till sömns av trädets rytm och lövens svaga prasslande.
Jag skulle ligga och titta upp i kronan och följa årstidernas växlingar
och färgkavalkad.
En stjärnkikare skulle jag ha och följa de små ljuspunketern i vårt oändliga
universum.
I detta oändliga är man liten och tankarna får spinna fritt och fundera över allt,
från livets uppkomst, dess mening och varför?
Å man kan bara vara..
i nuet..
i oändligheten..
och andas i takt med trädets mjuka gungande och känna Frid!


Jag har alltid älskat det sagolika och lite mystiska som omger ett trädhus.
Det är jag inte ensam i världen om.
Det finns otroligt många duktiga och kreativa människor som
har förverkligat just sina drömmar,
genom att gå från tanke till handling och skapa sig en liten, ja, ibland
ganska stor liten tllflykts plats i kronan på ett vackert träd.

Jag beundrar dessa människor och deras sagolikt vackra skapelser!!



Jag tittar på bilderna, drar ett djupt andetag och förnimmer
nästan känslan.
Kanske jag också går från tanken till handling och skapar mig ett
litet hus i luften
" Där drömmen flyger högt.."

Njut och dröm er bort i bilderna mina Vänner!!

Kram!

Alla bilder är lånade från internet!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar