tisdag 22 mars 2016

" Längtar man eller.."

Skön sommarkväll i mysigt sällskap och gott på bordet.

Jag har en ljuvlig utsikt från mitt ateljéfönster och idag går solen ned i ett skimmer av rosa, orange och lila..
Ute kvittrar fåglarna fortfarande för fullt, ett annat kvittrande än det man har hört under några månader nu, mer sjungande, lyckligare och längtande. Stararna har kommit och inspekterar sina boplatser i den gamla oxeln för fullt och deras sjungande tillsammans med koltrasten är en melodi jag kan bli lyrisk av.
I kväll kom det ett stilla vårregn efter en dags solsken och luften är mustigt mättad av doftande mylla.
DET ÄR VÅR!!!!  Jag får lust att som Ronja Rövardotter ge mig ut i marken och stäcka armarna mot himmelen och ge upp ett redigt tjut! för att det är så efterlängtat.
Jag har suttit och flyttat bilder, sorterat bilder och försökt organisera lite på de olika externa hårddiskarna, då jag inbillar mig att det kommer att gå lite fortare att hitta!!! ;)..
Jodu, det kan jag ju tro!!
Längtar man eller???
Jo, när man sitter och tittar på läckra bilder från sköna stunder, då bubblar det upp känslor och minnen. Det är lätt att man istället för att göra det man gav sig ut för att göra, blir sittande med drömmande blick och suckar lite, för man längtar så..
Delar lite sköna bilder från " fornstora" dagar och hoppas på att det lindrar lite..
Snart är vi där igen!!
Å vi  L Ä N G T A R så.... Kram mina vänner och ha en fortsatt skön vårkväll!

                










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar