tisdag 29 mars 2016

" Tidsbrist i Bregottfabriken"..

Fick ett litet kallsvettigt anfall i dag, då jag insåg ( fast jag har ju egentligen vetat detta hela tiden..suck!) att det börjar dra ihop sig nu,  det är mycket som skall hinnas med på dygnets vakna timmar!
Kan man inte skippa att sova den här årstiden och klara sig ändå? Tänk att få 8 timmar till att vara kreativ på! WOW!
Undrar om man fick gjort allt då?
Trädgården skall vår städas, köksträdgården utökas lite, grunden till orangeriet skall grävas ut, muras upp och sen skall byggnationen ta fart. Lunden skall planteras och det hemliga lilla huset i skogsdungen skall utformas.
Var det allt? Nä, givetvis skall allt man redan har åstakommit ha sitt underhåll och tillsyn, fast det är ju ändå ett kärt och trevligt "måste".
Att skapa nya projekt i trädgården, ja och inne också för delen är nog lite av mitt signum. En njutsam process som jag inte kan vara utan.
Sitter i stunden mitt i studierna och jobbar för fullt med andras trädgårdar, vilket är fantastiskt roligt och stimulerand. Slänger då och då ett öga ut genom fönstret till min ateljé, ut över min egen oas och då inser jag...igen!!.. att de där extra 8 timmarna skulle jag gärna vilja ha till mitt förfogande.
Men ger jag mig skam på att jag skall hinna med det jag vill, så gör jag nog det!
Hinner jag med semester i ordets bemärkelse i år??? Kanske om man kombinerar lite nytta med nöje, vilket jag faktiskt skall redan i Maj!
Chelsea Flower Show!! Here we come!
Fem dagar i London, med rent nöje som också för min del, är till nytta i mitt yrkesval till Trädgårdsarkitekt! Antar att jag efter det besöket kommer att ha huvudet än mer full av nya ideér, som jag vill göra.Som sagt...det är liiite tidsbrist i Bregottfabriken!

Ha en skön kväll Allihopa

Kraaam!


Som jag har längtat efter detta i flera år!

Design projekt.

Man får inte glömma bort att njuta av livet lite också.



3 kommentarer:

  1. Oj vad mycket roligt du har på gång! Förstår att du vill har fler timmar på dygnet ;)
    Blir lite lätt avis över att kunna jobba med det som är ens stora intresse. Ibland leker jag med tanken att skola om mig totalt och utbilda mig till trädgårdsarkitekt. Men det är ju det där med att våga... Lämna tryggheten och kasta sig in i något nytt. Tål att tänka på både en och två gånger.
    Chelsea Flower Show, dit vill man ju komma någon gång! Ser fram emot rapport därifrån vad det lider :)
    Ha det gott!
    /Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns spännande, pirrigt och otroligt häftigt att våga " börja om ", en och annan idiotförklaring har man ju fått, men jag tror på detta och tänker satsa allt!
      Varför inte Gunilla?! Vad kan hända? :)
      Chelsea kommer att bli en upplevelse och visst kommer det att komma blogginlägg, där jag delar med mig av allt jag sett!! :) Kommer att lägga ut över Fb och Instagram dagligen också!

      Radera
    2. Härligt :) Jag håller utkik efter Chelsea! Och funderar vidare på framtida planer..
      /Gunilla

      Radera