måndag 6 juli 2015

" Besöker Hannu "

Tog  mig ledigt från eget trädgårdsjobb ( man får faktiskt göra så ibland :)) och styrde kosan mot vårt vackra Kinnekulle för att besöka Hannu Sarenström..Kände att det var time för ny inspirations påfyllnad..Det ju verkligen inte svårt, när man kliver in i hans trädgård, där det råder ett harmoniskt, vilt och vackert, lite galet virrvarv..fast av den positiva sorten!! :)..Fick också med mig lite ny litteratur hem, så passande!!! då jag själv har så smått påbörjat min egen lund. Det ju alltid givande att se och läsa om hur andra trädgårdsmänniskor har det och hur de tänker..så nu har jag natta läsning några veckor framåt..Wohoo! Passar ju jättebra, nu när jag har några veckors semester..
Av Hannu fick jag ockå med mig ett par nya trädgårdskompisar...Vinbärssnäckor!! Jag har inga i min trädgård och har länge velat ha några, för jag tycker liksom att det hör till i en gammal trädgård ,som jag nu vårdar...Många kanske tycker att jag lite tossig nu, i dessa "snigel-utrotar-tider" som vi lever i..men Vinbärssnäckan, gör inte alls den åverkan, som spanjorerna gör..
Så Välkomna mina små vackra vänner!
Väl hemma i sin egen oas, får man nya infallsvinklar på kommande projekt. Som att jag, t.ex skall rama in vissa rabatter, speciellt i den blivande Rosengården med Buxbom.. Håller upp och stöder grenarna på speciellt buskroserna, där många, likt Mmn Boll har ganska mjuka grenar i förhållande till sitt rika och tunga blomflor..sen är det ju väldigt snyggt och man kan skoja till några av dem genom formklippning!!
Är laddad med ny energi och skissar för fullt...på Lunden och på Rosengården!
Ha en skön kväll Vänner och njut lite av de bilder från Hannus trädgård.


Aile njute i solen

Överallt finns vackra stille´ben att titta på.

Sakralt vackert och ganska olikt resten av trädgården.

"Ashlan" på stenbordet..Fick vibbar av Narnia.
Så fint med Himalaya björkarna, som ramar in. Vilken yta
på stammen ,om man låter fingrarna känna varsamt..så lent!

Jag ,som är född i lejonet tecken..borde nog ha ett eget lejon..tycker jag nog..


Murreva på stenbordet..Så skir mot kalkstenens grova yta..
vackert!!så man blir gråtmild in i själen.

Tidens tand..Skönhet i förfall.

Skulle så vilja ha en sådan röd Äppel plocke stege i min egen trädgård..
Vem vet...

Skulle kunna lägga upp många fler bilder ur alla vinklar och vrår..
men kittlar er lite och hoppas att ni också nån gång
får möjlighet att besöka Kullen.

Mina nya inneboende..ja, fast ute i vinbärslandet då förstårs!

Än fler, i mina ögon så vackra detaljer..jag som inte kan få nog av saker
med själ!

Hannus Lund..som jag kommer att inspireras av till min egen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar