fredag 3 juli 2015

" Njutningens högtid "

Eller kanske ATT det är hög tid att njuta!!
 Njuta med alla sinnen, för den ljuva sommaren går på ett ögonblick..Man måste stanna upp ibland och glädjas åt allt det man har lyckats åstakomma, innan man jagar vidare till nästa projekt. Jag gillar ju att jobba och projektera, fantisera och förverkliga..men!!! Idag har jag på börjat min semester och det är dags att stanna upp lite och inhalera doften av sommar! lagra den i sinnerna, för att kunna ta fram i höst och vintermörkret och minnas lite.
Slängt mig hämningslöst i hängmattan efter att ha avnjutit en god sallad med ett glas Rosé..Ligger sen och tittar upp på min egen tillverkade ljuskrona och hoppas att den inte behagar trilla ner i skallen på mig..Tung nämligen!! När man ligger så här är det verkligen läge att NJUTA!! I ögonvrån ser jag Jättevallmon, som för en vecka sedan stod med ludna knoppar och nu faller kronbladen, ett efter ett och kvar blir  en frökapsel ,som i och för sig är väldigt vacker den den också...men skönheten är förgänglig...Pionerna exploderar och verkar ha samma intensitet..Pang! så det över...Jag tillhör dock den skara individer ,som ser skönhet också i "förfallet"..det som haft sin storhetstid..det som är ett minne blott..det ruffliga..det slitna..Man blir lite filosofisk i hängmattan under äppelträdens krona, en sommarkväll och man inser att man måste stanna upp o verrkligen suga in varje sekund av intryck...
Livskvalitet!!!
 
 

Min rostiga ljuskrona...


Liten dekoration på spaljeén...tja! varför inte!







 
 
 



Det gäller att hitta runt i trädgården...;)..
Fota nog mest för att Pionen så fin nu..


Gillenia trifiolata..Sirlig och ljuvlig!
 
 
Vallmon behövde litet stöd och jag återanvände björkslanorna från
studentfirandet i juni!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar