onsdag 15 juli 2015

" Semestersköna tider "


" S E M E S T E R "Innebär inte bara lata dagar i hängmatten, eller ogräsrensning på gårdsplan ( som är min Akilleshäl, för när jag är klar runt, är det typ dags att börja om :/ )..Nää, det är också utflykter och umgänge med vänner och familj.
 Min dotter Hanna, med sambon Martin har varit här i ca två veckor och vi har njutit tillsammans på rundvandringar i egna trädgården. Vi har saftat och syltat, varit på diverse utflykter och bara myst. Idag på hennes 27 års dag! GRATTIS igen <3 barnet mitt!! Så styrde vi bilen mot Sivans Ost, som ligger ca 5 km härifrån. Härligt ställe, med underbara rätter och trevlig pesonal, som jag varmt rekomenderar att ni besöker om ni har vägarna förbi, här i trakten.


Interiörsbilder från Sivans Ost..Jag gillar verkligen det lite råa ruffiga , med udda möbler, fönster och korrugerad plåt!





 
Stillebén i ett fönster..Det behövs inte mer för att det skall vara vackert!

Hanna och Martin !

Stället ligger vid / i en gammal militär anläggning, som går
under namnet " Oljeberget" och det för att man förvarade bl.a flygbränsle
innaför denna port.

Sivans ostpaj med kalkon från Adelsåsen kalkon och frächa
grönsaker. Även Adelsåsens kalkon ligger precis här jag bor! :)

Till en liten " efterrätt" tog vi en provsmakning av lite olika ostar..
Behöver jag säga hur gudomligt goda dessa var...Åhh!! Med grön
tomatmamelad och annat gott till..olika sorters fröknäcke mm..Ja..ni förstår!!

 Till hela härligheten drack jag Rosenkvitten lemonad, men det fanns även
Rabarber och Äppelpäppel att välja på..Gudagott!
Kaffe och Hemgjorda chockladpraliner fick avsluta denna
stund av njutning..och sen kom " Paltkoma" :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar