lördag 18 juli 2015

" Kreativitet & små Krumelurer "


När man har haft en idé tillräckligt länge i huvudet, är det dags att skrida till verket och få till det, i verkligheten också. Nu när dagarna blir kortare och kortare, fast vi  så ihärdigt försöker att förtränga detta på alla sätt..så motverkar jag detta genom att hänga upp och placera ut lyktor och ljuskällor runt om i trädgården. Vi har en skogsdunge i anslutning till trädgården och i den har jag skapat en stig med lite olika små oaser..Längs den stigen har jag satt störar med lyktor, som tänds när kvällarna blir mörkare. man kan aldrig ha för många lyktor, anser jag!! :)  En annan fundering, som gnagt runt lite i skallen den senaste tiden, är hur man relativt snabbt hittar en lösning på ett snyggt och funktionellt stöd, för de perenner som oftast efter regn och blåst , har en tendens att lägga sig ner, ut över gräsmattan och försvåra gräsklippning. Har planerat att kanta hela den främre ros/ daggkåpa mm rabatten med Buxbom eller Liguster, men till dess...Armeringsnät!!! som man kan trolla med detta universalmaterial...ÄLSKAR!!..Nöjd med den lösningen tillsvidare! När jag ändå var igång med att klippa och forma nät, så kom idén till ett litet stillében. Har ett antal keramik tavlor, som jag gjorde till en utställning för att några år sedan, som nu fått komma fram igen.Forsythsians mörkgröna bladverk blev en fin fondvägg till "tavelutställningen".
 
Närbild på mina fantasi fågel tavlor
i porslinslera.
 
 
Små drejade "koppar-klockor" i porslinslera..
bara till lyst!!
Köpte flätade talgbolls strutar i pil på Hjo
slöjdmässa, men nu sommartid..får de
vara vackra som ljuskällor i köksträdgården.
 
Mina skogs störar med lyktor..
 
Handgjord lampett i grov "tegellera".
 
Lösningen på problemet " daggkåpa-över-hela-gräsmattan"
Snyggt och funktionellt.
 
"Kärleks stigen" till " Humlegårds rummet".
handgjorda betongplattor med motiv, gjorda av en konstnärs vän.
 
Plattorna i närbild.
 
 
 
 
 
 



 
 



 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar