lördag 20 juni 2015

" Bästa Vänner "

Bästa Vänner...Är de som får en att må gott i själen och i hjärtat. Bästa vännerna kan ha två ben, de kan ha fyra ben..eller inga ben alls..Ens bästa vän kan också i mina ögon vara ett träd... - Ett träd!!! tänker ni kanske nu..Mm.. ett träd! Det står där, dag ut och dag in, väntar på att du skall se dess skönhet, sitta i dess skugga, andas in dess doft av mylla och löv... Jag har ett sådant träd..Det är som ni säkert redan förstått min Ek..Den är enorm!! Den har ett midjemått på 6 meter och en krona så stor att man skulle kunna bygga ett redigt stort trädhus i det, om men skulle vilja.Jag är otroligt, barnsligt förtjust i trädhus, men tror att min Ek...får fortsätta att vara.." bara" min vän, som jag kan sitta under, när jag behöver samla kraft, eller bara för en stunds vila och njutning.
Igår var det Midsommar, en helg fylld av traditioner och förr om åren, ja, vi pratar lååångt tillbaka nu, också förknippat med vissa riter. Traditionen numer är att samlas och vara tillsammans med..Vänner!! Man dansar runt en symbol ( Midsommarstången), som man gjorde då, och samlades runt elden. Vi dansade inte runt någon stång igår, vännerna och jag ,men hade en mycket trevlig kväll, som avslutades med att vi samlades runt elden. Vi invigde den nya eldgropen / platsen /  grillade korv, sjöng, spelade gitarr och skrattade..

Det är svårt att ta en bild, så man förstår hur stor den egentligen är..Min ek!!

Min Kiera! Min fyrfotade Hjärtevän!


 

Vad vore livet utan våra Vänner!
Njut av deras närvaro i ditt liv, oavsett om de har två eller fyra ben, eller står med foten i myllan.
Må Gott mina Vänner i Midsommarledigheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar