söndag 21 juni 2015

" Planer & Planteringar "

Att vara med trädgård är kreativ process, iallafall är det så för mig. En ideé, en skiss, en ritning ett verkställande...så brukar processen se ut..för det mesta. Det händer dock att jag hoppar över något steg, om jag är " In a flow" ..Det hände mig idag...igen!! :) Var en sväng till handelsträdgården och fick se alla dessa underbara sorters gräs i olika kulörer och strukturer ..Ohhh!!!..Har ingen rabatt kvar ,där gräs får plats, eller passar in riktigt, men i mitt huvud pågår ett skissandet för fullt på en ny hörna, där det  endast skall finnas mycket av det gröna, olika former och färger på bladverket...buskar och perenner..men få blommande. :) Kunde iallafall inte låta bli att få med mig några hem och hade redan då en tanke på ett litet stillében, så länge!!..med saker ur gömmorna..saker med lite själ, gammalt och nött, men SÅÅ fint ihop med gräset.
När jag ändå var i skapartagen, kom det upp lite små skyltar mm...bara för att det är en kul idé...och när jag ändå höll på ...varför inte lite mer lyktor...man kan aldrig ha för många lyktor!! :)
Gammalt ,rostigt, brända toner och grönt! FINT!


Fick visst med mig en liten söt Cover ros också



Små lyktor i mitt stora kyrkfönster..blir fint att tända
i sena Augustinätter.

 
Skiss på en utveckling av lunden!

Så här kan den kreativa processen se ut! Skiss på en örtagård!
 
 
Ett trevligt avslut på en kreativ dag!
Önskar Alla en underbar kväll!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar