tisdag 9 juni 2015

Trädgårdar och parker i London!

För ett par veckor sedan var jag och min dotter Hanna i London, på en mor& dotter minisemester! Vi tog dagarna som de kom, utan att sönderplanera vistelsen och bestämde endast, att fint väder = utomhus vistelser och regn = museer mm. Det regnade en dag och resten var ljuvligt sommriga.Vi bodde inte långt från Holland Park och jag måste säga att den var allderes underbart trevlig på alla sätt. Återvänder gärna dit fler gånger, då det känns som det fanns mycket kvar att upptäcka. En av alla små oaser var Kyoto Garden..så fridfull..så perfekt och visst vart man sugen på att anlägga en japansk del i trädgården,,Hmm!  hur jag nu skall få till det i min cottage liknande trädgård..Ett nytt litet avskillt rum kanske! :)..Det var som sagt en resa som berikade det estetiska sinnet och man fick massor av nya ideer och intryck. Jag hoppas få resa till England snart igen, för att besöka fler trädgårdar och parker. Det finns ju sååå många underbara ställen. Så länge får jag nöja mig med att titta på bilderna jag tagit och drömma lite. Hoppas ni också får lite inspiration av bilderna jag tagit. 
Blåregn i klasar precis överallt...ohh vad jag vill ha!









Djurlivet rikt i parken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar