fredag 5 juni 2015

En Basilika!

Säg ordet Basilika och det flesta förknippar det med den aromatiska och välsmakande örten, så god tillsammans med tomater och mozzarella...å mycket mer för den delen.
Basilika är också ett annat ord för en speciell typ av  kyrkobyggnad, ofta med två torn.
Jag har byggt en egen liten Basilika...med två "torn" på den storslagna ytan av 1 1/2 m2!!!
I väntan på att mitt stora orangeri skall ta form, kände jag att ett litet hus enbart till för olika sorters  basilika och kanske nån chilli, var precis vad jag behövde.
Passade att jag hade ett antal gamla fönster, lite spillvirke och list över!! Tadaa!!
I morgon skall jag måla och inreda med växter och lite "lull-lull" på insidan och utsidan.
Sen  skall min Basilika frodas i sin Basilika!!!
   Ha en skön kväll alla Ni goa trädgårdsälskare!! <3

Basilika!

MItt lilla Basilika / Växthus på gång!


Det skall målas och inredas...massor med olika sorters Basilikor!!

Fick faktiskt in ett litet bord oxå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar