måndag 29 juni 2015

" Frosseri i färger och former "

I min kösträdgård odlar jag många olika sorters grönsaker, alla givetvis för att jag tycker de är goda och så gillar jag känslan av lyx, när man kan gå ut och hämta in sin egen middagsmat. Jag planerar ofta sammansättningen i de olika bingarna, så att det skall vara estetiskt, även att se på...Kontrastfärger mot varandra..olika bladformer som passar tillsammans..olika färger och strukturer..Så att både munnen och ögonen blir mätta!!
Älskar Mangoldens klara, krispiga färger, blir såååå vackert i matlagningen.. och morötter ,rädisor och betor i allsköns färger...Kanske  har det med mitt konstnärsskap att göra, att man ser allt i färger...jag vet inte ..men vackert och gott är det!
Mix av morötter

Ungsrostade rotsaker med örter!! Något jag gör ofta.

Mangold "Bright Light"

Kvällsmaten räddad!

Calendula Officinalis

Majskolv på gång

Luftlöken är sirlig och stilig tycker jag.

Odlar mycket bönor och detta är en av favoriterna..Gula vaxbönor.

Min vattebehållare i köksträdgården..Behändigt att kunna tvätta av sig lite mellan varven
och så är Krassen ju så fin mot de rostiga spaljeérna av armeringsnät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar