torsdag 18 juni 2015

" Ordning & Reda "

I Moder natur är det sällan organiserat, strikt ordning och uppradat. I Moder naturs hage råder det ett, för ögat ändå vilsamt kaos..Av träd och växter..huller om buller..det som lever och det som har gjort sitt, men som ändå uppfattas av oss som perfekt i sin skönhet.Kanske är det så att ett visst mått av "kaos" måste till, för att vi skall se kontrasterna, skönheten..och njuta med alla sinnerna. I min trädgård råder det en form av vildhet, ett mindre kaos ibland, kan det kännas som...när växterna tar tillbaka lite makt och gör som de själva vill..rebelliska!! Jo, men det är ju då..som magin uppstår..när ordningen bryts lite och Moder natur får måla med sin breda pensel, doppad i en blandning av skönhet, kraft och en gnutta kaos.
Har i alla fall (äntligen) fått satt upp några skyltar till mina rosor, måste dock snickra och måla fler, men lyckats bringa lite ordning i mitt kaos, mest det i skallen ! :) Så nu kan också mina besökare få reda på vad det är för sorter..och jag slipper stamma..Hmm!! Minnet bra när man anlägger och planterar, men efter ett par år...Hmm!
Välkommen till mitt Kreativa Kaos!

 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar