söndag 28 juni 2015

" Roadtripp med sikte på trädgård "

Så ofta jag har möjlighet att "slita" mig från min egen trädgård och Ateljé, åker jag på inspirationsresor till andra trädgårdar och parker mm, för att få nya intryck, hitta nya ideér till mitt eget skapande, samt träffa andra lika trädgårdstokiga individer.Idag gick resan till Jonsereds trädgårdar, som ligger i Partille Kommun. Ett härligt ställe, där det finns förrutom visningsträdgårdar också ett mysigt fik och Rosengaraget, där trädgårdsmästare Peter Svenson har försäljning av rosor..HÄRLIGT!! Idag kom det tre nya "herrar" med hem till min egen trädgård.. "Charles de Mills" , "Valdemar" och "Raubritter"...Detta innebär att plan B..med Rosenträdgården ,måste inledas..dvs..från skiss till verkställande! Ett kärt nöje dock! :) Fram med hanskar och spade!!
Fantastiskt effekt när man massplanterar. "Nepeta Fassenii"


Fiket i rosenträdgården...Doften! Ahh!

Idé till Humleträdgård

Rosa " Charles de Mills"...köpte med mig ett ex hem.

Ljuvlig liten goding, som jag tyvärr inte hittade namnet på
och glömde sen fråga!! Men det blir fler resor dit.

Rosengaraget!

Mina nykomlingar,,Välkomna!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar