fredag 26 juni 2015

" När knoppar brister "

Gör det ont " När knopparna brister"?? Ja, enligt ett gammalt talesätt, är det ju så och onekligen, måste man erkänna att det är en enorm kraft, som exploderar..Ljuvligt ont!
För varje dag nu, så sker det små mirakel, en knopp,som igår kväll var sluten ,har idag öppnat upp och bjuder oss att skåda dess skönhet...Ja även potátisblomman är vacker om man synar den på närmare håll.Jag har bokstavligen krupit runt i trädgården idag och fotat dessa små underverk...Man får liksom inte nog.Små suckar hörs mellan tagningarna...som - Ohh..._ Ahhh ...Å Titta!!!
I går en stor luden grön knopp...Idag har de prassliga bladen vecklat ut sig..som en fjäril!

Luftlöken bryter sig loss...DET,, ser ut att göra "ont"

Potatisblomma är också den en liten skönhet!

Trodde nog inte att den nyplanterade clematisen skulle blomma i år, men se..tji!! fick jag!

Ålskar Digitalis och de fär mer än gärna sprida sig hit och dit


Madam Boll brister snart...Ohh!!

Önskar Er Alla en skön och go helg...Njut av alla små underverk i er närvaro!!
Kraaaam!

 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och vilken trevlig blogg :-) Jag gillade verkligen att se före och efter bilderna av olika trädgårdsprojekt!

    SvaraRadera
  2. Tack Karin! så roligt att du gillar min blogg, det gör mig glad att jag lyckas inspirera andra trädgårds frälsta människor. <3

    SvaraRadera