lördag 13 juni 2015

" Rostig kärlek"

Gammal kärlek rostar aldrig...sägs det..Gamla saker kan rosta med hjälp av tidens tand..och förvandlas i min ögon till "kärlek" Jag har som ni kanske redan förstått en ganska, eller rättare sagt stor förkärlek till saker som har patina, själ, en historia att förtälja..Något som bara människor med samma besatthet ,kan förstå sig på. De flesta kanske ser en hög med skrot, men inte jag!!! Har fått försvar mina stackars hemsläpade saker många gånger. Under mina vingars omvårdnad, får de ett nytt liv, ett syfte, att vara till glädje för det estetiska ögat..kanske har jag varit skrotsamlare i mitt förra liv!  :) Känner mig som Indiana Jones på skattjakt, när jag får botanisera på en skrotgård, en gammal orörd vind och kan bli gråtmild in i själen ,när jag hittar ett fynd!, som sagt, något bara likasinnade "besatta" förstår...men jag är lycklig i min bubbla och delar med mig av lite rostig kärlek till er..
Min STORA ljuskrona, som jag tillverkad, skall hänga i orangeriet så småningom
men får gästspela i äppelträdet i sommar.

Gillar att jobba fram olika saker i järntråd, som sen får rosta..
Givetvis!




Dagens antika fynd!! En lejontass till ett antikt badkar!!
Hade gärna velat ha det karet!!

 
På dagens antikrunda kunde jag inte motstå denna lilla ljuvliga pall!!
den är inte rostig...men den har en själ och jag kommer att sitta där i
köksträdgården och NJUTA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar